Кабінет


Виховні плани для 7 класу


Паспорт

кабінету історії №9
загальноосвітньої школи І-ІІІ  ступенів №3 м. Калинівка
 Калинівського району
Вінницької області
Завідуючий кабінетом – Грицюк О.О.
Класний керівник – Грицюк О. О.
Загальна площа кабінету – 48 кв.м
Число посадочних місць – 24

Акт-дозвіл

на проведення занять у кабінеті історії №9
 ЗОШ І – ІІІ  ступенів №3 м. Калинівка
 у 2014-2015 н.р.

Ми, що нижче підписалися, комісія в складі представника райво Комарніцького І.В., лікаря районної санепідемстанції Мединської Т.В., директора школи Кугай В.С., голови профкому  , завідуючого кабінетом Грицюк О.О. склали даний акт про те, що:
  1. В навчальному кабінеті для учнів організовані робочі місця, які відповідають нормам праці, правилам техніки безпеки і санітарії, а також особливостям учнів.
  2. Адміністративно-педагогічний персонал кабінету з правилами техніки безпеки і виробничої санітарії для навчальних кабінетів ознайомлений.

                                           Комісія:              Комарніцький І.В.
                                                                            Мединська Т.В.
                                                                             Кугай В.С.
                                                                             Грицюк О.О.

Паспорт
навчального кабінету історії
Навчальний заклад                                                                         .
Завідуючий кабінетом                                                                    .

№ п.п

      Перелік переобладнання та оснащення

  Наявність

                             1. Матеріально-технічне оснащення.

1.1 Загальна площа.
1.2 Кількість учнівських місць.
1.3
 Робоче місце вчителя:
-         робочий стіл;
-         демонстраційний стіл.
1.4 Вивіска.
1.5
 Розпорядок роботи кабінету:
-         розклад уроків;
-         розклад позаурочної роботи;
-         масові заходи.
1.6 Шафи для зберігання матеріалів
1.7 Аудіо, відеотека, ТЗН.
1.8 Інвентарна книга кабінету.
1.9 Озеленення.

            2.Навчально-методичне та інформаційне забезпечення.

2.1 Положення про кабінет.
2.2 План роботи кабінету на рік.
2.3 Обов’язки завідуючого кабінетом.
2.4
 Навчальні робочі стенди:
-         сьогодні на уроці (тема вивчення розділу програми,        інформаційний тестово-ілюстративний матеріал);
-         видатні історичні особи (портрети та опис);
-         історія етапів української державності;
-         основні етапи розвитку історії рідного краю.
2.5
  Динамічні стенди:
-         державна підсумкова атестація;
-         тематичне оцінювання.
2.6
 Інформаційні стенди:
-         відкриття, дослідження, знахідки;
-         наш край (фотоматеріали);
-         державна символіка.
2.7
Наочні посібники:
-         карти;
-         атласи;
-         репродукції картин;
-         таблиці, схеми тощо (каталоги).
2.8
1. Навчальні програми.
2.  Навчально-тематичне планування.
3.  Графік проведення тематичних.
4.  Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів.
2.9
 Законодавча та нормативна документація:
-         навчальна література;
-         методична література;
-         довідкова література.
2.10 Тематичні папки.
2.11 Дидактичний та роздатковий матеріал.
2.12 Матеріали позитивного педагогічного досвіду.
2.13
 Матеріали для роботи з обдарованими дітьми:
-         матеріали 1 та 2 етапів олімпіад (завдання, плани  підготовки);
-         конкурсів (Положення, завдання, результати);
-         турнірів (Положення, завдання, результати);
-         дослідницька робота учнів (тематика рефератів, реферати,  творчі роботи
2.14
 Матеріали для позаурочної та позакласної роботи:
-         гурткова та факультативна робота (програми, плани роботи,  матеріали навчальних занять);
-         виставки робіт учнів;
-         сценарії предметних тижнів, вечорів, конкурсів (тощо),  ілюстративні матеріали їх проведення.
2.15 Авторські програми вчителів.

  1. 3.    Санітарно-гігієнічні умови. Безпека життєдіяльності.

3.1
 Забезпечення норм освітлення:
     -    природне;
     -    штучне.
3.2
 Забезпечення повітряного режиму:
-         провітрювання;
-         вентиляція.
3.3 Забезпечення теплового режиму.
3.4 Електрозахист (маркування напруги, заземлення).
3.5Аптечка.
3.6 Інструкції та правила з безпеки життєдіяльності.

Атестаційний лист навчального кабінету історії № 9

Завкабінетом:

№ з/п

                         Назви показників


Кількість
коштів

Оцінка в балах
(само-
атестація)

Оцін-
ка  в балах
(адміністра-
ція)

1.
Організація робочих місць учнів:
а) стан збереження меблів і закріплення робочих місць за учнями;
б) забезпечення належних санітарно-гігієнічних умов для роботи учня;
в) дотримання учнями належного порядку на робочому місці;
г) …
2.
Організація робочого місця вчителя:
а) зручна установка ТЗН;
б) усі наявні ТЗН діючі;
в) є робочій стіл (висота 75 см);
г) є шафи;
д) є дошка;
є) є ТЗН: комп’ютер, графопроектор, мультемедійний проектор, інше…
3.
Розміщення та зберігання навчального обладнання згідно з вимогами наукової організації праці:
а) зберігання роздаткового матеріалу:
- у комплектах за видами посібників;
- згідно з правилами зберігання та техніки безпеки;
- система зберігання дозволяє швидко вийняти потрібний предмет і повернути його на місце, забезпечити облік і контроль;
б) зберігання приладів та установок:
- змонтованими;
- у вузлах і деталях;
в) колекції зберігаються  за певною схемою;
г) зберігання друкованих та електронних посібників:
- таблиці зберігаються у спеціально відведених місцях (у рулонах, наклеєні на картон);
- діафільми складені за певною схемою;
- діапозитиви зберігаються у фабричній упаковці в спеціальному ящику (з анотаціями);
д) зберігання карт:
- за класами;
- за темами.
4.
Раціональне оформлення інтер’єру кабінету:
а) у кабінеті постійно експонується національна символіка;
б) у кабінеті постійно експонуються довідкові матеріали:………………………
……………………………………………..
……………………………………………..
в) у кабінеті постійно експонуються:
- змінні інструктивні документи.………..
……………………………………………..
……………………………………………..
- таблиці з правил поведінки у кабінеті…
……………………………………………..
……………………………………………..
- інструкції………………………………...
……………………………………………..
……………………………………………..
- методичні рекомендації…………………
……………………………………………..
……………………………………………..
- інше………………………………………
 …………………………………………….
……………………………………………..
г) наявність у кабінеті стінгазет, тематичних листків, які сприяють інтересу до вивчення дисципліни;
д) наявність профорієнтаційних стендів;
є) інше……………………………………..
……………………………………………..
……………………………………………..
5.
Наявність у кабінеті друкованих матеріалів, які забезпечують індивідуальний та диференційований підхід у навчанні, навчально-методичну підготовку вчителя до уроку:
а) картотеки:
- контрольні завдання;
- навчальне обладнання до уроку;
- облік навчального обладнання;
- індивідуальні завдання;
- тематичні картотеки;
- інше……………………………………….
………………………………………………
б) навчально-методична література;
в) різні види дидактичних матеріалів;
г) інше………………………………………
………………………………………………
6.
Організація само обладнання кабінету:
а) у кабінеті виготовляють………………..
………………………………………………
б) виробництво, профілактика та ремонт демонстраційних матеріалів, приладів;
в) виготовлення тематичних колекцій;
г) виготовлення таблиць, моделей, інших посібників;
д) інше……………………………………...
………………………………………………
7.
Наявність матеріалів для позакласної роботи з даного предмета:
а)……………………………………………
б)……………………………………………
в)…………………………………………….
г)…………………………………………….
8.
Наявність у кабінеті нормативних документів:
а) паспорт кабінету;
б) розклад роботи кабінету;
в) перспективний план роботи кабінету;
г) план роботи кабінету на поточний навчальний рік; наступний навчальний рік.
9.
Організація роботи щодо дотримання правил техніки безпеки:
а) наявність у кабінеті куточка з ТБ;
б) наявність акту-дозволу на здійснення навчальної діяльності в кабінеті;
в) наявність інструкції з ТБ;
г) інші документи з ТБ…………………….
………………………………………………


Висновок:      кабінет підлягає оплаті.

Голова комісії:                           Кугай В.С.
Члени комісії:                            Гетьман С.С.
                                                     Патинська С.В.
                                                     Грицюк  О.О.
                                                     





                                                                        «ЗАТВЕРДЖУЮ»                                                              

          Директор ЗОШ І- ІІІ ст. №3

     м.  Калинівка

                   Кугай В.С.

 «    »                      20   р.



АТЕСТАЦІЙНИЙ ЛИСТ КАБІНЕТУ № 9

1. Навчальний кабінет ______________________________________           
2. Завідуючий _____________________________________________
3. Рік попередньої атестації _________________________________                                                 
4. Оснащення навчального кабінету __________________________
- навчально-методична література, підручники _________________ 
- наочні посібники, дидактичний роздатковий матеріал __________
- ТЗН, затемнення _________________________________________
- оформлена тематична картотека ____________________________
- систематизація посібників, матеріалів _______________________
- матеріал для позакласної роботи з предмету___________________
- наявність робочих стендів, доцільність розміщення на них матеріалів_________________________________________________
- естетичний вигляд кабінету, зручність і доцільність розміщення меблів та обладнання_______________________________________   
- належний порядок на робочому столі вчителя _________________
-  дотримання сан.-гігієнічних вимог і ТБ______________________
- збереження меблів ________________________________________
- забезпечення лабораторним обладнанням ____________________
- журнали  інструктажу з ТБ  ________________________________
- стан лаборантської, підсобного приміщення___________________
- наявність паспорта кабінету ________________________________      
5. Загальна оцінка рівня ____________________________________
6. Рекомендації
 _________________________________________________________                                                                                                                                                                                                                   
_________________________________________________________                                                 

Голова
атестаційної комісії                                                             Кугай В.С.
                                           








   Затверджено                                                                    Погоджено     

   Голова батьківського комітету                    Директор ЗОШ 1 – 3 ст.

                                                                                                               м. Калинівка

«    »                      20    р.                                                                                  Кугай В.С.     


АКТ 

про перевірку якості ремонту


Комісія в складі представника батьківського комітету школи ___________, директора Кугай В.С. та завідуючого кабінетом  Грицюк О.О. склала цей акт про готовність кабінету до нового  ___________ н. р.
1. Кількість столів, стільців і їх стан __________________________
2. Стан шаф _______________________________________________
3. Якість малярних робіт ____________________________________
4. Наявність всіх шибок, їх чистота ___________________________
5. Наявність фрамуг, їх функціональність ______________________
6. Стан покриття на підлозі __________________________________
7. Справність дошки _______________________________________
8. Стан дверей, наявність замка ______________________________
9. Чистота плафонів, справність світлоточок ___________________
10. Справність розеток, наявність підпису «220» ________________
11. Сума матеріальних витрат _______________________________
12. Чиїми силами і матеріалами виконано ремонт_______________
_________________________________________________________
13. Що нового з’явилось в кабінеті___________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________

Посадова інструкція

завідувача кабінету

У випадку виконання обов’язків завідувача кабінету учитель:
-         організовує поповнення кабінету обладнанням, приладами та іншими матеріалами, приймає матеріальні цінності (крім меблів) під відповідальність на збереження на підставі відповідних документів, забезпечує зберігання підзвітного майна, бере участь в інвентаризації та списуванні майна кабінету;                  
-         розробляє і періодично переглядає (не менше як один раз на 5 років) інструкції з охорони праці, подає їх на затвердження директору;
-         контролює обладнання навчального кабінету протипожежним інвентарем, медичним та індивідуальними засобами захисту, а також наочною агітацією з питань забезпечення безпеки життєдіяльності;
-         проводить інструктаж з охорони праці учнів з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі визначеного зразка або організовує його проведення іншими педагогами.

Завідувач кабінетом     ________________     /______________/



Погоджено                                                           Затверджено

голова профкому                                          директор ЗОШ І – ІІІ ст. №3

___________ Грицюк О.О.                               м. Калинівка

                                                                                      ____________ Кугай В.С.

«__» ___________ 20___р.                             «__» __________ 20___р.



ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ВЧИТЕЛЯ
  1.  ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
            Під час розробки Інструкції враховано рекомендації з організації служби охорони праці в освітніх закладах системи Міністерства освіти і науки України.
            Учитель призначається або звільняється з посади директором школи.
            Учитель повинен мати вищу або середню педагогічну освіту (без вимог до стажу педагогічної роботи).
            Учитель підпорядковується безпосередньо заступнику директора школи з навчально-виховної роботи.
            Учителеві безпосередньо підпорядковується лаборант (якщо вчитель виконує обов’язки завідувача кабінету).
            У своїй діяльності вчитель керується Конституцією та законами України, Указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і пожежної безпеки, а також Статутом школи (в тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, цією інструкцією), трудовим договором (контрактом).
Учитель дотримується положень Конвенції про права дитини.
2. ФУНКЦІЇ

Основними напрямками діяльності вчителя є:

2.1 Навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмета і віку школярів.
2.2 Cтимулювання соціалізації учнів, формування в них загальної культури, свідомого вибору професії та готовності до праці в ринкових умовах.
2.3 Забезпечення режиму дотримання норм і правил безпеки в навчальному закладі.
3.     ПОСАДОВІ ОБОВ’ЯЗКИ
Учитель виконує такі посадові обов’язки:
3.1 Здійснює навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмета, проводить уроки й інші навчальні заняття в закріплених за ним класах згідно з розподілом навчального навантаження, забезпечує під час занять належний порядок і дисципліну.
3.2 Реалізує прийняті в школі освітні програми відповідно до навчального плану, власного поурочного плану і розкладу занять; використовує різноманітні прийоми, методи і засоби навчання.
3.3 Забезпечує рівень підготовки учнів, який відповідає вимогам державного освітнього стандарту.
3.4 Виконує правила і норми охорони праці, техніки безпеки   і протипожежного захисту, забезпечує охорону життя та здоров’я учнів під час навчального процесу.
3.5 Оперативно повідомляє керівників школи про кожен нещасний випадок, організовує заходи щодо надання першої долі карської допомоги.
3.6 Вносить пропозиції про покращення й оздоровлення умов проведення навчального процесу, а також доводить до відома завідувача кабінету, адміністрацію про всі недоліки в забезпеченні навчального процесу, які знижують життєдіяльність і працездатність учнів.
3.7 Проводить інструктаж учнів з правил безпеки праці та безпеки життєдіяльності під час навчальних занять з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів.
3.8 Організовує вивчення учнями правил охорони праці та безпеки життєдіяльності.
3.9 Здійснює контроль за дотриманням правил (інструкцій) з охорони праці та безпеки життєдіяльності.
3.10 Веде в установленому порядку класну документацію, здійснює поточний контроль відвідувань і успішності учнів за прийнятою в школі схемою, виставляє оцінки в класний журнал і щоденник учня, своєчасно надає адміністрації звітні дані.
3.11 Бере участь у встановленому порядку в підсумковій атестації учнів.
3.12 Допускає у визначеному порядку на заняття представників адміністрації школи з метою контролю й оцінки своєї діяльності.
3.13 Заміняє на уроках тимчасово відсутніх учителів згідно з розпорядженням заступника директора з навчально-виховної роботи.
3.14 Дотримується Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи.
3.15 Створює умови для дотримання законних прав та свобод учнів.
3.16 Готується до проведення занять, систематично підвищує свою професійну кваліфікацію, бере участь у діяльності предметної кафедри та інших формах методичної роботи, які прийняті в школі.
3.17 Бере участь в роботі педагогічної ради школи і нарадах, які проводяться адміністрацією школи.
3.18 Чергує в школі згідно з графіком чергувань на перервах між заняттями, а також за 30 хв. до початку і протягом 30 хв. після закінчення занять.
 3.19 Підтримує постійний зв’язок з батьками учнів (особами, які їх заміняють).
      3.20 Періодично проходить медичне обстеження.
      3.21 Дотримується етичних норм поведінки в школі, побуті, громадських   
      місцях, які відповідають соціальному статусу вчителя.
      3.22 У випадку виконання обов’язків завідувача кабінету:
1) організовує поповнення кабінету обладнанням, приладами та іншими матеріалами, несе матеріальну відповідальність за збереження цінностей ( крім меблів) на підставі відповідних документів, забезпечує зберігання підзвітного майна, бере участь в інвентаризації та списуванні майна кабінету;
2) розробляє і періодично переглядає (не менш 1 разу на 5 років) інструкції з охорони праці та безпеки життєдіяльності, подає їх на затвердження директору;
3) комплектує обладнання навчального кабінету протипожежним інвентарем, медичним та індивідуальними засобами захисту, а також наочною агітацією з питань забезпечення безпеки життєдіяльності;
4) проводить чи організовує проведення іншими педагогами інструктажу з охорони праці та безпеки життєдіяльності учнів з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі визначеного зразка;
5) не допускає проведення занять, пов’язаних з небезпекою для життя і здоров’я учнів і працівників школи з повідомленням про це заступника директора з навчально-виховної роботи;
6) вносить пропозиції щодо покращення умов праці й навчання для внесення їх в угоду з охорони праці.

4. ПРАВА       

Учитель має право:

4.1 Брати участь в управлінні школою в порядку, передбаченому Статутом.
4.2 На захист професійної честі та гідності.
4.3 Ознайомитись зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його діяльності, надавати відповідні пояснення.
4.4 Захищати свої інтереси самостійно і через посередника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного розслідування, пов’язаного з порушенням норм професійної етики.
4.5 На конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом.
4.6 Вільно обирати і використовувати методи навчання і виховання, навчальні посібники та матеріали, підручники, методи оцінки знань учнів.
4.7 Підвищувати свою кваліфікацію.
4.8 Атестуватися на добровільних засадах на відповідну кваліфікаційну категорію й одержувати її у випадку успішного проходження атестації.
4.9 Давати учням під час занять і перерв обов’язкові розпорядження, щодо організації занять і дотримання дисципліни, протягування учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках, передбачених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку школи.

5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

5.1 У визначеному законодавством України порядку вчитель несе відповідальність за:
1) реалізацію не в повному обсязі навчальних програм згідно з навчальним планом і розкладом навчального процесу;
2) життя і здоров’я учнів під час навчального процесу;
3) порушення прав і свобод учнів.
5.2 За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора та інших локальних нормативних актів, посадових обов’язків, встановлених цією Інструкцією, учитель несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
5.3 За застосування, у тому числі одноразове, методів виховання, пов’язаних із фізичним і/чи психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку вчитель може бути звільнений з посади згідно з трудовим законодавством і Законом України «Про освіту». Звільнення за цей вчинок не є мірою дисциплінарної відповідальності.
5.4 За нанесені школі чи учасникам навчального процесу збитки у зв’язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов’язків учитель несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим і/чи цивільним законодавством.

6. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ (обов’язки за посадою)

 Учитель:

6.1 Працює в режимі виконання встановленого йому навчального навантаження згідно з розкладом навчальних занять, бере участь в обов’язкових планових загально шкільних заходах, самостійно планує діяльність, яка визначена його посадовими обов’язками.
6.2 У період канікул, які не співпадають з відпусткою, залучається адміністрацією школи до педагогічної, методичної чи організаційної роботи в межах часу, який не перевищує навчальне навантаження до початку канікул. Графік роботи вчителя під час канікул затверджується наказом директора школи.
6.3 Змінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх учителів на умовах погодинної оплати і згідно з тарифікацією (залежно від тривалості заміни).
6.4 Замінюється на період тимчасової відсутності вчителями тієї ж спеціальності чи вчителями, які мають відставання з навчального плану у викладанні предмета в цьому класі.
6.5 Одержує від адміністрації матеріали нормативно-правового й організаційно-методичного характеру, ознайомлюється з відповідними документами.
6.6 Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетентності, з адміністрацією і педагогічними працівниками школи.


«Затверджую»                                                           «Погоджено»
Директор школи                                                        Голова профкому
 Кугай В.С.                                                                   Грицюк О.О.


Посадова інструкція вчителя

Загальні положення

         Педагогічний працівник планує, здійснює навчання, виховання учнів, сприяє становленню їх особистостей. Забезпечує умови для засвоєння ними освітніх програм на рівні обов’язкових державних вимог. Використовує ефективні форми, методи, засоби навчально-виховного процесу. Вивчає індивідуальні особливості школярів, дбає про розвиток їхніх здібностей, талантів на основі задатків обдаровань. Проводить індивідуальну, позакласну роботу з учнями з предмета, що викладає. Настановленням і особистим прикладом утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, гуманізму, доброти, патріотизму, працелюбства, інших доброчинностей. Виховує в учнів повагу до батьків, жінки, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього середовища. Готує вихованців до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами. Додержується педагогічної етики, поважає гідність учнів, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає вживання ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя. Вимагає від учнів дотримання навчальної дисципліни, статуту освітньої установи. Контролює забезпечення здорових, безпечних умов навчання та праці. Підтримує зв’язки з батьками, надає їм консультативну допомогу з питань навчання, виховання, розвитку їхніх дітей. Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
            Повинен знати: Для вирішення педагогічних завдань повинен мати знання в обсязі відповідної вищої або середньої спеціальної освіти. Мусить знати предмет викладання дисциплін психолого педагогічного циклу, у тому числі педагогіку, психологію, вікову фізіологію, методики викладання предмета та виховної роботи; цілі, принципи, організацію, нормативне забезпечення шкільної освіти, зокрема стосовно предмета, що викладається; навчальні плани, програми, підручники; методичні рекомендації; форми, методи, засоби навчально-виховного процесу, вимоги до його матеріально-технічного оснащення; індивідуальні характеристики учнів, питання формування різних учнівських колективів і керівництва ними; соціальні, культурні, інші умови навчання і виховання; принципи, якими керуються провідні вчителі; основні напрямки і перспективи розвитку освіти; Закон України «Про освіту», інші законодавчі і нормативно-правові акти та документи з питань навчання, виховання, державну мову відповідно до чинного законодавства про мови України.
            Повинен вміти ефективно застосовувати професійні знання в практичній педагогічній діяльності.
            Повинен мати ціннісні орієнтації, спрямовані на культурний, духовний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, творчу педагогічну діяльність.

       З посадовою інструкцією ознайомлений:__________________________



Погоджено                                                               Затверджено

Голова профкому                                     Директор ЗОШ І – ІІІст. №3

__________  Грицюк О.О.                                                    м. Калинівка

     «___» ___________ 20___ р.                                                 ___________ Кугай В.С.                          «___»_________20___р.                     

                                                                                                

ІНСТРУКЦІЯ
З ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ
в кабінеті № 9
Учні:
  1. Будьте уважні, дисципліновані, обережні, точно виконуйте вказівки вчителя.
  2. Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
  3. Розташуйте матеріали, обладнання на робочому місці в порядку, встановленому вчителем.
  4. Не тримайте на робочому місці предмети, які не потрібні під час виконання завдання.
  5. Систематично провітрюйте класну кімнату. Не висовуйтеся з вікон.
  6. Під час перерви відпочивайте в коридорі.
  7. Не підключайте прилади до електромережі без дозволу вчителя.
  8. При пожежі телефонуйте 101. Для гасіння пожежі використовуйте пісок, вогнегасник.
  9. При виникненні в кабінеті аварійної ситуації не допускайте паніки, виконуйте вказівки вчителя.
  10. У разі травмування в кабінеті учні повинні доповісти учителю.
Учитель:
  1. Відповідає за забезпечення проведення навчально-виховного процесу, проводить інструктаж з учнями з питань безпеки життєдіяльності.
  2. Несе особисту відповідальність за збереження життя та здоров’я учнів під час навчально-виховного процесу.
  3. Повідомляє керівника закладу про нещасний випадок, що трапився. Надає першу допомогу потерпілому.
  4. Інструктує учнів з питань безпеки життєдіяльності під час проведення позакласних і позашкільних заходів з реєстрацією в спеціальному журналі.
  5. Веде профілактичну роботу щодо запобігання травматизму серед учнів.

Завідувач кабінетом ______________________Грицюк О.О.


                                                                                    Затверджую                                                                                                                          Директор школи                                                                                                   ________________

Інструкція
з пожежної безпеки в кабінеті

   Загальні положення
1. Кожен учень зобов’язаний знати і виконувати правила пожежної безпеки, а при виникненні пожежі вжити всіх залежних від нього заходів для врятування учнів і гасіння пожежі.
2. Сходові клітинки, евакуаційні виходи, проходи, коридорні тамбури повинні утримуватись постійно вільними.
3. У навчальних кабінетах парти, столи, стільці необхідно встановлювати так, щоб не заставляти виходів із виходів.
4. У кабінетах слід суворо дотримуватися протипожежного режиму. Приміщення повинні постійно утримуватися в чистоті.
5. Весь пожежний інвентар і обладнання треба утримувати у справному стані, розміщувати на видних місцях.
6. У приміщеннях забороняється розкладання вогнищ, спалювання сміття, паління.
 Вимоги пожежної безпеки до початку роботи
1. У кабінетах горючі речовини й матеріали потрібно зберігати у шафах, що замикаються, ключі від яких повинні бути у вчителя.
2. Забороняється використовувати електроприводи із пошкодженою ізоляцією, зберігати біля них рідини, які легко займаються, обгортати папером або тканиною електричні лампи.
3. Не працювати на несправному обладнанні.
4. Перед початком роботи на електрообладнанні перевірити наявність і надійність кріплення захисних засобів і з’єднання захисного заземлення, занулення.
  Вимоги безпеки під час виконання робіт
1. Виконувати лише ту роботу, з якої пройшли інструктаж, не передоручати свою роботу іншим особам.
2. Забороняється використовувати пожежний інвентар та обладнання для господарських та інших потреб, не пов’язаних з пожежегасінням.
3. Під час експлуатації електроустановок не дозволяється:
    - використовувати кабелі і проводи із пошкодженою ізоляцією;
    - залишати під напругою електричні проводи і кабелі;
    - переносити ввімкнені прилади та ремонтувати обладнання, яке               
      перебувало під напругою;
-         залишати без ввімкнені в електромережу нагрівальні прилади, обладнання;
-         користуватися пошкодженими (несправними) розетками;
-         зав’язувати і скручувати електроприводи;
-         застосовувати саморобні подовжувачі, які не відповідають вимогам ПУЕ щодо переносних (пересувних) електропроводів.
4. Забороняється самостійно усувати несправності електромережі й електрообладнання.
Вимоги безпеки після закінчення роботи
1.Щоденно після закінчення занять у кабінетах вчителі (викладачі), лаборанти повинні уважно оглянути всі приміщення, які закриваються, вимикати електроприводи, обладнання, освітлення, усунути виявлені недоліки.
2. Після закінчення роботи слід прибрати сміття, відходи.
3. Після кожного заняття необхідно усі пожежонебезпечні речовини та матеріали прибрати у спеціально виділені та обладнані приміщення.
 Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
1. У випадку виникнення пожежі дії працівників, учні школи мають бути спрямовані на створення безпеки дітей, в першу чергу рятування та евакуацію.
2. Кожен працівник, учень, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння або тління різних матеріалів тощо), зобов’язаний: негайно повідомити про це по телефону 101 до пожежної частини; сповістити про пожежу вчителеві, директору, його заступнику; організувати зустріч пожежних підрозділів, вжити заходи щодо гасіння пожежі наявними засобами пожежегасіння.

"Узгоджено"

 Фахівець служби ОП __________________ (______________________)

Завідувач кабінету ____________________ (_______________________)


Методичні рекомендації

 щодо оформлення кабінетів з базових дисциплін

 у середніх загальноосвітніх закладах

         Кабінет – це навчальний підрозділ середнього загальноосвітнього навчального закладу, оснащений наочними посібниками, навчальним обладнанням, меблями і пристроями, що стосуються конкретного навчального предмета. У ньому проводять уроки, гурткові, позакласні і факультативні заняття, виховну роботу з учнями, систематичне підвищення наукової, педагогічної, психологічної та методичної кваліфікації вчителів. Кабінет має бути просторим, комфортним для учня і вчителя.
         Навчально-пізнавальна робота з предмета здійснюється за допомогою комплексного використання технічних засобів навчання, проведення практичних робіт, організації роботи з підручниками, програмами факультативних занять та планами позакласної роботи.

Вивіска навчального кабінету:

№ кабінету

Назва кабінету

Завідувач кабінету, категорія, звання

1. Організація роботи кабінету та керівництво ним
         Роботою кабінету керує завідувач , якого призначає директор з числа досвідчених учителів школи.
         Завідувач є організатором роботи вчителів та учнів з обладнання кабінету. До обов’язків завідувача кабінету входить:
-         планування (складає перспективний план і регламент роботи на рік, що обговорюються на засіданні методичного об’єднання вчителів і затверджуються директором школи);
-         забезпечення безумовного виконання учнями і вчителями, встановлених для кабінету правил техніки безпеки, санітарії та гігієни, правил зберігання та використання отруйних і небезпечних речовин, протипожежної безпеки, а також правил поведінки учнів на уроках, перервах та в позаурочний час;
-         керування роботою лаборанта, надання йому практичної допомоги.
План роботи кабінету передбачає:
-         поповнення кабінету наочними посібниками, а також саморобним обладнанням;
-         організацію навчальної роботи кабінету: проведення тематичних атестацій, лабораторних робіт, практикумів;
-         раціональне використання наявного в кабінеті обладнання;
-         проведення заходів, спрямованих на підвищення знань учнів з даного предмета;
-         організацію позаурочної роботи (робота гуртків, участь у проведенні тематичних вечорів, шкільних олімпіад з предметів);
-         організацію навчально-методичної роботи вчителів у кабінеті, підвищення їх фахового рівня шляхом самоосвіти, вивчення і впровадження передового досвіду;
-         організацію виготовлення саморобних приладів з предмета, виставок учнівської творчості.
При кабінеті створюється актив учнів, які допомагають в обладнанні кабінету, бере участь у гуртковій роботі.
         2. Розміщення і зберігання навчального обладнання та підготовка його до використання на уроках
         Навчальне обладнання, посібники та прилади зберігаються в кабінеті за розділами програми і по класах з урахуванням потреби у використанні. Демонстраційне обладнання та обладнання для лабораторних робіт зберігаються окремо. Прилади загального призначення виділяються в окремий розділ.
         Для зберігання приладів та обладнання кабінет оснащується відповідними меблями та пристроями.
         Для однотипних приладів і роздавального матеріалу використовуються лотки, укладки.
          Таблиці зберігаються в спеціальних шафах-ящиках.
         Все майно кабінету записується до інвентарної книги встановленого зразка.
         Облік та списання непридатного обладнання, приладів та інших посібників проводиться відповідно до положень та інструкцій.
         Кабінети мають бути оснащені:
-         комплектом навчального обладнання з фаху кабінету і комплектом навчально-методичних посібників для вчителя;
-         комплектом технічних засобів навчання та пристроями для їх використання;
-         тематичною картотекою навчального обладнання;
-         картотекою аудіовізуальних засобів, відеотекою, картотекою навчальних комп’ютерних програм;
-         бібліотечкою науково-популярної, довідково-інформаційної і методичної літератури, підручниками, збірниками задач, журналами, необхідними в навчально-виховній роботі з предмета;
-         картотекою дидактичних матеріалів, інструкціями для виконання лабораторних і практичних робіт, дослідів, спостережень;
-         картотекою завдань для здійснення індивідуального підходу до навчання, організації самостійної роботи учнів, проведення контрольних робіт, тематичних атестацій;
-         приладами і посібниками, виготовленими учнями;
-         інструментами і матеріалами для виготовлення приладів, посібників, діючих моделей;
-         протипожежним інвентарем, аптечкою;
-         інвентарною книгою.

Зразок інвентарної книги


Назва предмета
Інвентарний номер
Коли придбано
Кількість і вартість
Коли списано, причина
1.

        
         Місце навчально-наочних посібників і робіт учнів у кабінетах.
         У кабінеті влаштовуються тимчасові та постійні експозиції посібників, зразків письмових робіт, книг, моделей тощо.
         Представляються портрети видатних вчених, поетів, письменників, першовідкривачів, історичних діячів залежно від фаху кабінету, також довідкові матеріали про них.
         Тимчасово експонуються матеріали, необхідні для вивчення окремих тем і розділів програми, посібники та моделі, виготовлені учнями, стінні газети, поради з підготовки до тематичних, підсумкової державної атестації, олімпіад, конкурсів тощо.         

  4.Обладнання робочого місця вчителя

   У кожному кабінеті робоче місце вчителя обладнується робочим столом.
         Класна дошка розміщується на передній стіні приміщення. Частина дошки виготовляється з феромагнітного матеріалу. На ній мають бути тримачі для таблиць. Над дошкою кріпиться екран, що вільно згортається.

 5. Робоче місце учня

         Робочі місця учнів обладнуються відповідно до вимог наукової організації праці, техніки безпеки, естетично-гігієнічних вимог.
  6.     Обладнання навчальних кабінетів
-         Державні документи про освіту, навчальні програми, програми факультативних занять, гуртків, спецкурсів, курсів за вибором.
-         Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з предмета
-         Графік проведення тематичних атестацій.
-         Методична література для вчителів та методичні листи, рекомендації рай методкабінету, інституту післядипломної педагогічної освіти, навчально-методичного центру, передового педагогічного досвіду з методики проведення уроків, рекомендації з питань впровадження нових навчальних технологій.
-         Матеріали періодичної преси, журнали, роздаткова література
-         Картотека наявних у кабінеті матеріалів, інвентарна книга, діатека навчальних діафільмів, діапозитивів.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Положення про навчальні кабінети
загальноосвітніх навчальних закладів

Відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» (651-14), з метою підвищення рівня організації навчально-виховного процесу і оснащення навчального середовища загальноосвітніх навчальних закладів
НАКАЗУЮ:
  1. Затвердити Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів (додається).
  2. Міністру освіту і науки Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій довести наказ до відома керівників місцевих органів управління освітою та керівника загальноосвітніх навчальних закладів.
  3. Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів опублікувати в «Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки» та розмістити на сайті міністерства.
  4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Огнев’юка В.О.

                                  Міністр                    В.Г. Кремінь                                                                                            
                                                                                                                            ЗАТВЕРДЖУЮ
                                                                             Наказ Міністерства освіти і науки України
                                                                                                                    20.07.2004 № 601

ПОЛОЖЕННЯ
про навчальні кабінети  загальноосвітніх навчальних закладів
  1. Загальні положення.
Положення про навчальні кабінети (далі – кабінети) розроблено відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» (651-14) та інших законодавчих актів України.
         Для цього Положення поширюються на навчальні кабінети, що існують і створюються у загальноосвітніх навчальних закладах.
         Це Положення визначає загальні та спеціальні вимоги до матеріально- технічного оснащення кабінетів згідно із санітарно-гігієнічними правилами та нормами і є обов’язковими для їх організації в загальноосвітніх навчальних закладах (далі – заклади) незалежно від типу та форми власності.
         Кабінетом вважається класна кімната закладу зі створеним навчальним середовищем, оснащеним сучасними засобами навчання та шкільним обладнанням.
  1. Мета, завдання та основні форми організації навчальних кабінетів.
            Основна мета створення кабінетів полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року за № 24 (24-2004-п).
            Завданням функціонування навчальних кабінетів є створення передумов для:
-         організації індивідуального та диференційованого навчання;
-         реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання;
-         забезпечення в старшій школі профільного і поглибленого навчання;
-         організації роботи гуртків та факультативів;
-         проведення засідань шкільних методичних об’єднань;
-         індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його науково-методичного рівня.
2.3 Перед початком навчального року проводиться огляд кабінетів з метою визначення стану їх готовності до проведення занять.   
Державні санітарні правила і норми облаштування, утримання             загальноосвітніх закладів та організації навчально-виховного процесу мають відповідати вимогам, затвердженим постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 №63 (У0063588-01) (далі- ДсанПіН 5.5.2.008-01), та ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів».
         3.Типи навчальних кабінетів.
     3.1 Організація навчальних кабінетів передбачає:
-         визначення предметної специфіки;
-         розміщення кабінетів;
-         оснащення засобами навчання та шкільним обладнанням за єдиними вимогами до упорядкування та удосконалення організаційно-педагогічних умов функціонування цих кабінетів.
3.2 У закладах можуть створюватись такі типи навчальних кабінетів:
- кабінети окремих предметів;
- комбіновані кабінети з декількох споріднених предметів;
- класна кімната з набором навчально-методичної інформації та матеріально-технічного забезпечення для декількох предметів.
3.3 У закладах створюються кабінети: фізики, інформатики, біології, хімії, майстерень трудового навчання, обслуговуючої праці з лабораторними приміщеннями, що прилягають до цих кабінетів, спортивні, актові зали та інші кабінети відповідно до умов і потреб закладу.
Лабораторні приміщення повинні мати вихід до кабінету та окремий вихід у коридор чи на подвір’я школи.
3.4 Переважно у початкових школах і загальноосвітніх навчальних закладах з малою  наповнюваністю класів можуть створюватись комбіновані кабінети для викладання споріднених предметів.
Найбільш доцільним є поєднання предметів, що належать до однієї освітньої галузі і мають споріднене обладнання, наприклад, хімії та біології, фізики та астрономії, біології та природознавства, правознавства та історії, мови та літератури тощо.
3.5 Майстерні для проведення занять з технічних та обслуговуючих видів праці і комбіновані предмети розміщують на першому поверсі, як правило, ізольовано від інших основних приміщень, і вони повинні мати окремий вихід на шкільне подвір’я.
3.6 У загальноосвітніх навчальних закладах з допрофесійним або професійним навчанням обладнуються кабінети з відповідних навчальних дисциплін (за умови, що школа не обслуговується міжшкільним навчально-виробничим комбінатом).
3.7 Фізкультурно-спортивні зали належить розміщувати не вище другого поверху, актові – не вище третього, згідно з ДБН В.2.2-3-97 п.3.8.
3.8 Для дотримання безпечності руху учнів під час перерв, розміщення кабінетів (якщо в школі існує кабінетна система) на поверхах здійснюється шляхом поєднання на одному поверсі (в одному блоці або секції закладу) кабінетів для 5 – 9 –х класів, для 10 – 12-х класів – на іншому (в іншому блоці або секції).
Класні кімнати для учнів 1-х класів слід розміщувати не вище другого поверху , а 2 – 4 – не вище третього, згідно з ДБН В.2.2-3-97 п.3.29.
3.9 Розташування кабінетів може змінюватись відповідно до зміни спеціалізації навчального закладу, співвідношення класів та кількості учнів у них чи з інших причин.
     4. Матеріально-технічне забезпечення навчальних кабінетів.
      4.1  Комплектація кабінетів обладнанням здійснюється відповідно до      
типових переліків навчально-наочних посібників, технічних засобів      навчання та обладнання загального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів;
4.2 Шкільні меблі та їх розміщення у кабінетах (класних кімнатах) та майстернях мають відповідати санітарно-гігієнічним правилам та нормам (п.8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01) (уОО63588-01) і здійснюється відповідно до вимог ДБН в.2.2.-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів».
         У класних кімнатах та кабінетах початкової, основної і старшої школи встановлюються шкільні меблі: парти, одномісні учнівські столи та стільці учнівські, в кабінетах хімії, фізики та біології – спеціальні двомісні лабораторні столи, прикріплені до підлоги (трьох розмірів за 4, 5, 6 ростовими групами).
         Шкільні меблі мають шість розмірів за ростовими групами та маркуванням їх у вигляді ліній відповідного кольору. Зріст учнів до 115 см (1 група) – лінія оранжевого кольору, 115 – 130 см (2 група) – фіолетового, 130 – 145 см (3 група) – жовтого, 146 – 160 см (4 група) – червоного, 161 – 175 см (5 група) – зеленого і більше 175 см (6 група) – блакитного.
         Парти (столи учнівські) повинні бути тільки стандартні, при цьому стіл і стілець мають бути однієї групи (п.8.2. Сан-ПіН 5.5.2.008-01 (уОО63588-О1).
          У кожному кабінеті (класній кімнаті) слід передбачити наявність меблів двох-трьох розмірів з перевагою одного з них або трансформативні столи зі зміною висоти згідно з антропометричними даними школярів. У класних кімнатах повинна бути нанесена кольорова мірна вертикальна линія для визначення учням необхідного розміру меблів (п.8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01) (УО063588-01).
         4.3 Робочі місця вчителів фізики, хімії, біології та трудового навчання монтуються на підвищенні, обладнуються демонстраційним столом (у кабінетах хімії та біології з препараторською частиною – висотою 75 см). Тумби стола оснащують спеціальними пристроями (ящиками) для зберігання інструментів, хімічного посуду, мікропрепаратів і приладів, що використовуються для проведення дослідів. До демонстраційної частини стола (висотою 90 см) підводять електричний струм, воду і каналізацію. Робочі площі столів повинні бути покриті спеціальними матеріалами, стійкими до механічних та термічних пошкоджень, хімічних реактивів. У кабінеті хімії та біології робоче місце вчителя доцільна обладнати витяжною шафою з вільним доступом до неї.
         У кабінеті хімії необхідно обладнати демонстраційний стіл з витяжною шафою, додатковим місцевим освітленням, підведенням гарячої та холодної проточної води відповідно до вимог ДСанПін 5.5.2.008-01 (У0063588-01).
         4.4 Кабінет фізики забезпечується системою електрообладнання із загальних стаціонарних та спеціалізованих взаємозв’язаних електричних пристроїв і джерел, які вмикаються до мережі змінного трифазного струму (з фазною напругою 127 В або 220 В) та однофазного (від 5 В до 250 В), постійного струму з напругою від 0 до 100В.
         У лаборантській встановлюється центральний щиток, від якого подається однофазний і трифазний струм на розподільний щиток, з випрямлячем і регулятором напруги (розміщеним поряд з класною дошкою).
         До учнівських столів у кабінеті фізики підводиться постійний електричний струм (до 42 В).
         4.5 У кожному кабінеті (класній кімнаті) розміщується класна (аудиторна) дошка різних видів: на одну, три або п’ять робочих площ у розгорнутому або складеному вигляді.
         Середній щит класної (аудиторської) дошки на три або п’ять робочих площ може бути використаний для демонстрації екранно-звукових засобів навчання на навісному екрані.
         На окремих робочих площах залежно від специфіки предмета може бути:
-         розташовано набірне полотно для демонстрації розрізних карток зі словами, літерами, складами, реченнями, цифрами та лічильним матеріалом тощо – для  початкових класів;
-         нанесено контурну карту України або півкуль – для кабінету географії;
-         нанесено графічну сітку для проведення уроків каліграфічного письма – для початкової школи;
-         накреслено графічну сітку для побудови графіків – у кабінетах математики і фізики.
Одна з робочих площ може мати магнітну основу з кріпленнями для демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій тощо).
         Робочі площі на звороті дошки можуть бути покриті білим кольором для нанесення написів за допомогою спеціальних фломастерів.
         Поряд з класною (аудиторною) дошкою в кабінетах галузі технологій і математики розміщують демонстраційні креслярські інструменти.
         4.6 Хімічний посуд зберігається у лабораторних приміщеннях, розташовується окремо у залежності від розміру, виду і матеріалу (пластмаса, скло, метал) з якого він виготовлений.
         Посуд для збереження реактивів повинен мати етикетки з чітким і яскравим написом їх назви. Усі шафи для зберігання хімічних реактивів повинні замикатися.
         Хімічні реактиви зберігаються та розміщуються залежно від їх властивостей (гігроскопічні реактиви, легкі, горючі та органічні речовини, кислоти).
         На посуді з отруйними речовинами має бути етикетка з написом «Отрута», з горючими – етикетка з написом червоного кольору та знаком оклику – «Вогненебезпечно!».
         4.8 Місця зберігання засобів навчання нумеруються і позначаються назвами на етикетках, що заносяться до інвентарної книги.
         4.9 Усі матеріальні цінності кабінету обліковуються в інвентарній книзі встановленого зразка, яка повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена печаткою (додаток 1).
         4.10 Матеріальні об’єкти (предмети) і матеріали, що витрачаються у процесі роботи (хімреактиви, посуд, міндобрива тощо) заносяться до матеріальної книги (додаток 2).
         4.11 Облік та списання морально та фізично застарілого обладнання, навчально-наочних посібників проводиться відповідно до інструкцій, затверджених Міністерством фінансів України.
         4.12 Кабінети і майстерні мають бути забезпечені:
-         аптечкою з набором медикаментів для надання першої медичної допомоги;
-         первинними засобами пожежегасіння відповідно до Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України;
         4.13 Вимоги пожежної безпеки для всіх навчальних приміщень, визначаються НАПБ В.01.050-98/920 Правилами пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України, затверджених спеціальним наказом Міністерства освіти України і Головного управління Державної пожежної охорони МВС України від 30.09.98 №348/70 )20800-98), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.12.98 за № 800/3240 (зі змінами і доповненнями).
5. Навчально-методичне забезпечення навчальних кабінетів.
         5.1 Навчально-методичне забезпечення кабінетів складається з навчальних програм, підручників, навчальних та методичних посібників (не менше одного примірника кожної назви) з предмета, типовими переліками навчально-наочних посібників та обладнання загального призначення, зразків навчально-наочних посібників, навчального обладнання у кількості відповідно до вимог зазначених переліків.
         5.2 Розподіл та збереження засобів навчання і навчального обладнання здійснюється згідно з вимогами навчальних програм за розділами, темами і класами відповідно до класифікаційних груп в кабінеті (класній кімнаті), лабораторних приміщеннях по секціях меблів спеціального призначення.
         5.3 У кабінеті (класній кімнаті) створюється тематична картотека дидактичних та навчальних матеріалів, навчально-наочних посібників, навчального обладнання, розподілених за темами та розділами навчальних програм. Картки розміщуються в алфавітному порядку.
         5.4 У кабінеті фізики, інформатики, хімії, майстернях трудового навчання, обслуговуючої праці має бути інструкція і журнали ввідного та періодичного інструктажу з техніки безпеки, пожежної безпеки.
         5.5 Додатково кабінети можуть бути оснащені:
-         підручниками та навчальними посібниками для кожного учня;
-         фаховими журналами;
-         інформаційними збірниками Міністерства освіти і науки України;
-         бібліотечкою суспільно-політичної, науково-популярної, довідково-інформаційної і методичної літератури;
-         матеріалами перспективного педагогічного досвіду, розробками відкритих уроків та виховних заходів;
-         інструкціями з виконання лабораторних і практичних робіт, дослідів, спостережень, фізичного практикуму тощо;
-         краєзнавчими матеріалами;
-         інструментами і матеріалами для відновлення і виготовлення саморобних засобів навчання.
  1. 5.     Оформлення навчальних кабінетів.
6.1 На вхідних дверях кабінету повинен бути відповідний номер і надпис на табличці з назвою кабінету: «Кабінет історії», «Кабінет фізики», «Кабінет хімії», «Кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання» тощо. Крім того, на вхідних дверях класної кімнати може бути цифрове позначення та літера класу, за якою закріплений даний клас початкової школи, наприклад «1-А клас».
         6.2 Для оформлення кабінетів передбачено створення навчально-методичних експозицій змінного та постійного характеру.
         6.3 До постійних експозицій відповідно до спеціалізації кабінету належать:
-         державна символіка;
-         інструкція з безпеки праці та пожежної безпеки, правила роботи в кабінеті;
-         портрети видатних учених, письменників, композиторів;
-         таблиці сталих величин, основних формул;
-         еволюція органічного світу та його класифікація;
-         таблиця періодичної системи елементів Д.І.Менделєєва, електрохімічний ряд напруг металів, розчинність солей, основ і кіслот;
-         системи вимірювання фізичних одиниць;
-         політична карта світу, політико-адміністративна карта України, фізична карта України тощо.
6.4 У класних кімнатах початкової школи необхідно розмістити:
-         правила пожежної безпеки та дорожнього руху;
-         класний куточок, де записано права і обов’язки школярів, правила поведінки учнів, органи самоврядування, відображено життя колективу класу.
     6.5 У секційних шафах кабінетів демонструються прилади, колекції, муляжі тощо.
6.6 До експозицій змінного характеру належать:
-         виставка кращих робіт учнів;
-         матеріали до теми наступних уроків, орієнтовне завдання тематичного оцінювання, державної атестації;
-         додаткова інформація відповідно до навчальної програми, зокрема про життєвий і творчий шлях письменників, учених, висвітлення поточних подій у нашій країні та за її межами;
-         матеріали краєзнавчого характеру;
-         результати експериментальної та дослідницької роботи учнів;
-         результати учнівських олімпіад, конкурсів, турнірів тощо.
Матеріали експозиції оновлюються при переході до вивчення нової теми.
     6.7 Для розташування експозицій використовуються змінні пластинчасті, перфоровані або решітчасті стенди, що розміщують на стінах.
     6.8 Навчальні кабінети загальноосвітнього навчального закладу повинні бути забезпечені настінними термометрами або психометрами.
7. Керівництво навчальним кабінетом.
     7.1 Роботою кабінету керує завідувач, якого призначає директор з числа досвідчених учителів наказом по загальноосвітньому навчальному закладу.
     7.2 Завідувач кабінету несе відповідальність за упорядкування, зберігання й використання навчально-наочних посібників, обладнання та інших матеріальних цінностей.
     7.3 До обов’язків завідувача кабінету належать:
-         складання перспективного плану оснащення кабінету;
-         забезпечення умов для проведення уроків;
-         сприяння оновленню та удосконаленню матеріальної бази кабінету;
-         систематизація та каталогізація матеріальних об’єктів;
-         забезпечення дотримання в кабінеті правил електричної та пожежної безпеки, чистоти, порядку тощо;
-         систематичне ведення інвентарної із занесенням до неї відповідних змін про нові надходження, витрати та списання матеріальних цінностей;
-         керування і контроль за роботою лаборанта, надання йому практичної допомоги та сприяння підвищення рівня його кваліфікації.
7.4 Розмір посадового окладу (ставки заробітної плати) завідувача кабінету (майстерні) загальноосвітніх навчальних закладів встановлюється згідно з наказом МОН України від 29.03.2001 №161 (гОЗОЗ-01), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.04.2001 за № 303/5494.
     7.5 Перспективний план оснащення кабінету засобами навчання та шкільним обладнанням складає завідувач кабінету за погодженням з директором закладу, у разі необхідності (закупівля і встановлення нового складного обладнання) – з місцевим органом управління освітою, органами державної санітарно-епідеміологічної  служби та пожежної охорони.
         У відповідності до Положення про піклувальну раду загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого наказом МОН України від 05.02.2001 № 45 (20146-01) і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.02.2001 за № 146/5337 і в межах, що належать до компетенції піклувальної ради, робота і матеріально-технічне оснащення навчальних кабінетів контролюються і спрямовуються піклувальною радою загальноосвітнього навчального закладу.
     7.6  За згодою директора (заступника директора) закладу приміщення кабінетів можуть використовуватись для проведення уроків з інших предметів, виховних заходів, батьківських зборів.
     7.7 Лаборант несе перед завідувачем кабінету відповідальність за належне зберігання навчального обладнання, навчально-наочних посібників, посуду, хімічних реактивів і матеріалів тощо.
     7.8 До обов’язків лаборанта належать:
-         систематичне вдосконалення своїх знань, практичних умінь і навичок із забезпечення викладання навчального предмета;
-         забезпечення в приміщенні навчального кабінету чистоти повітря і порядку розміщення засобів навчання і шкільного обладнання;
-         збереження в належному стані протипожежних засобів і засобів першої медичної допомоги;
-         утримання навчального обладнання в робочому стані і забезпечення безпеки під час виконання учнями лабораторних і практичних робіт, фізичного практикуму;
-         дотримання вимог правил пожежної безпеки;
-         допомога вчителю в організації проведення демонстраційних дослідів, лабораторних і практичних робіт, позаурочної роботи з навчального предмета;
-         щоденне наведення загального порядку в лабораторії, дотримання вимог з техніки безпеки під час закриття кранів для води, вимикання струму на розподільному щиту, освітлення, нагрівальних приборів, миття лабораторного посуду тощо.

Перший заступник директора Департаменту
загальної середньої та дошкільної освіти                 Я.П. Корнієнко

Організація роботи кабінету та керівництво ним


Роботою кабінету керує
Спеціальність
Освіта
Стаж роботи
Категорія

Завідувач є організатором роботи вчителів і учнів із обладнанням кабінету.
До обов’язків завідувача входить:
  1. Планування, складання плану роботи кабінету на рік або посеместрово, що обговорюється на засіданні методичного об’єднання та затверджується директором школи.
  2. Забезпечення безумовного виконання учнями і учителями встановлених для кабінету правил санітарії та гігієни, протипожежної безпеки, а також правил поведінки учнів на уроках, перервах та позаурочний час.
План роботи кабінету передбачає:
  1. Поповнення кабінету наочними посібниками, а також саморобним обладнанням.
  2. Організацію навчальної роботи кабінету: проведення тематичних атестацій, уроків-практикумів, індивідуальних занять, факультативів, консультацій, державних підсумкових атестацій.
  3. Раціональне використання наявного в кабінеті обладнання.
  4. Проведення заходів, спрямованих на підвищення знань учнів з даних предметів.
  5. Організацію поурочної роботи, роботи гуртків, підготовка і проведення тематичних вечорів, різноманітних змагань, шкільних предметних олімпіад.
  6. Організацію навчально-методичної роботи вчителів у кабінеті, підвищення їх фахового рівня шляхом самоосвіти, вивчення і впровадження передового досвіду.
  7. Організацію тимчасових і постійних експозицій посібників, книг, учнівських робіт.
         Зміст роботи кабінету визначається навчальними програмами і підручниками, програмами факультативних занять та планами позакласної роботи.
         При кабінеті створюється актив учнів, який допомагає в обладнанні кабінету, бере активну участь у гуртковій і позакласній роботі.
Саме згідно усіх вищезазначених вимог організовано роботу у кабінеті історії ЗОШ І – ІІІ ст. № 3.


                                                                                                                ПР                                                                               

                                                        Затверджено

                                                                          Директор школи



ПЛАН РОБОТИ
кабінету історії
на 2014 – 2015
навчальний рік


№ з/п

Зміст заходів
Термін виконання
Відповідаль-
ний за
виконання
Відмітки
про
виконання
1.
Завідуючий кабінетом разом із вчителями, які будуть працювати в цьому кабінеті, визначають основні напрямки роботи кабінету на навчальний рік.
До 05.09


2.
Скласти графік чергування учнів в кабінеті. Закріпити за учнями робочі місця.
До 05.09


3.
Проводити роз’яснювальну роботу серед учнів з питань дотримання техніки безпеки та БДЖ:
-         правила роботи в кабінеті;
-         інструкції з техніки безпеки;
-         правила пожежної безпеки;
-         правила та обов’язки учнів;
-         єдині вимоги для учнів.
Регулярно протягом семестру


4.
Скласти розклад роботи кабінету
До 10.09


5.
Перевірити своєчасність і правильність ведення інвентарної книги.
До 01.10


6.
Оформити:
-         паспорт кабінету;
-         акт-дозвіл на експлуатацію кабінету;
-         папку з техніки безпеки.
До 15.09


7.
Провести інвентаризацію матеріальних цінностей кабінету.
До 01.11


8.
Систематизувати й дібрати дидактичні матеріали для проведення самостійних   робіт із таких тем:
-

-

-

-

-




жовтень

листопад

грудень

лютий

квітень


9.
Скласти тексти диктантів з таких тем:
-

-

-

-


жовтень

листопад

лютий

квітень


10.
Підібрати і скласти різнорівневі завдання для тематичного оцінювання із таких тем:
-

-

-

-

-




жовтень


11.
Підібрати відео матеріали
-

-

-
Протягом року


12.
Розробити індивідуальні заняття з тем:
-

-


листопад

лютий


13.
Продовжити роботу з апробації електронних педагогічних засобів навчання.
Протягом року


14.
Підібрати збірку методичних статей із методики викладання історії за такою тематикою:
-
Протягом року


15.
Спланувати і провести відкриті уроки:
-

-

-


Жовтень

Грудень

Березень


16.
Розробити завдання для підсумкової перевірки знань учнів.
Грудень
Травень



17.
Організувати обмін передовим педагогічним досвідом серед членів кафедри.
Протягом року


18.
Розробити план роботи з обдарованими дітьми.
Жовтень



19.
Поповнити тематичні папки.
Протягом року


20.
Оформити в кабінеті стенд: «Куточок правових знань».
Жовтень



21.
Оформити передплату на періодичну пресу для кабінету.
Грудень
Травень



22.
Поповнити методичний фонд кабінету.
Протягом року


23.
Організувати й провести для учнів 7 – 11 класів олімпіади.
Листопад



24.
Провести конкурс стіннівок.
Березень



25.
Систематизувати творчі роботи учнів й оформити відповідні папки.
Протягом року


26.
Вивчити склад фонду бібліотеки з проблем викладання історії та правознавства, педагогіки та психології.
До 10.11


27.
Укомплектувати бібліотеку кабінету підручниками та літературою відповідно до вимог навчальних програм.
Вересень



28.
Оформити картотеки:
-         періодичних видань;

-         ТЗН;

-         навчальної літератури;

-         методичної літератури;

-         довідкової літератури;

-         навчально-наочних посібників;

-         карт;

-         таблиць;

-         ілюстративний матеріал.

Протягом року


Серпень
 Січень
Серпень
Січень
Серпень
Січень
Серпень
Січень
Серпень
Січень

Серпень
Січень
Серпень
Січень
Серпень
Січень


29.
Організувати книжкову виставку: Чинні підручники з історії та правознавства на поточний навчальний рік.
До 01.09


30.
Підготувати, відібрати матеріал до конкурсів, турнірів.
Протягом року за планом школи та райвно


31.
Скласти й подати заявки на виконання поточних робіт у кабінеті.
До 10.09


                                                                                                        




                                                                            «Затверджено»
                                                                                                    Директор школи ____

Перспективний план роботи       кабінету історії


Зміст роботи
2014-2015н.р.
2015-2016н.р.
2016-2017н.р.
2017-2018н.р.
2018-2019н.р.
1. Нормативно-правове забезпечення функціонування кабінету історії.
1.1Створити папку нормативно-правових документів щодо функціонування кабінету історії.вересеньвересеньвересеньвересеньвересень
1.2Створити актив кабінету з учнів, учителів.вересеньвересеньвересеньвересеньвересень
1.3Розробити правила з техніки безпеки, санітарії, пожежної безпеки.вересеньвересеньвересеньвересеньВересень
2. Матеріально-технічна база кабінету історії.
2.1Слідкувати за станом меблів у кабінеті, вчасно їх ремонтувати.Протягом рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом року
2.2Підтримувати порядок в кабінеті.Протягом рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом року
2.3Здійснювати ремонт обладнання, яке зіпсувалося.Протягом рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом року
2.4Списувати застаріле обладнанняПротягом рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом року

3. Заходи, спрямовані на підвищення рівня знань учнів.
3.1
Створювати бази олімпіад них завдань з історії та правознавства по класах.жовтеньжовтеньжовтеньжовтеньжовтень
3.2Готувати учнів дошкільної олімпіади.вересень жовтеньвересень жовтеньвересень жовтень
вересень
жовтень
вересень
жовтень
3.3Розробляти тематику рефератів за розділами програми.листопадлистопадлистопадлистопадлистопад
3.4Регулярно проводити позакласні заходи з предмету.Протягом рокуПротягом  рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом року
3.5Регулярно проводити виставку робіт учнівської творчості.Протягом рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом року
4. Навчально-методична робота кабінету.
4.1Розробити тематику самоосвітньої роботи вчителів історії.травеньтравеньтравеньтравеньтравень
4.2Регулярно приймати участь у проведенні засідань МО.Протягом рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом року
4.3Підготувати банк даних передового педагогічного досвіду.квітеньквітеньквітеньквітеньквітень
4.4Регулярно проводити інструктажі з безпеки життєдіяльності та робити записи у відповідному журналі.Протягом рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом рокуПротягом року


Зав. кабінетом історії _________ Грицюк О.О.
        



ЗОШ І – ІІІ ступенів № 3 м. Калинівка

Інвентарна   книга


Перелік обладнання і оснащення
№ п/п

Код
                                  
Матеріально-технічне оснащення

Кількість
1.
Загальна площа
48 кв.м

2.

РС 1-12

Кількість учнівських місць. Столи

12

3.
  РСТ
  1-24

Кількість учнівських місць. Стільці

24

4.
РУ-1
Робоче місце вчителя (письмовий стіл)
1
5.
РУ-2
Стілець для вчителя
1
6.
В-1
Вивіска
1
7.
СТ-1
Державна символіка (стенд)
1
8.
СТ-2
Класний куточок
1


Навчальні робочі стенди
9.
СТ-3
Куточок бойової слави
1
10.
СТ-4
«Перехід людства від однієї суспільної формації до іншої – закономірний процес»
1
11.
СТ-5
«Історія розповідає про працю й боротьбу народів…»
1
12.
СТ-6
«Давня історія України з найдавніших часів до ІХ століття»
1
13.
СТ-7
«Князівський період ІХст. – середина ХІV століття»
1
14.
СТ-8
«Литовсько-польській період середина ХІV ст.. – 1648р.»
1
15.
СТ-9
«Козацько-гетьманський період 1648 – 1764 рр.»
1
16.
СТ-10
«Перебування у складі імперій 1764 – 1917 рр.»
1
17.
СТ-11
«Українська революція 1917 – 1920 рр.»
1
18.
СТ-12
«Радянська Україна 1920 – 1991 рр.»
1
19.
СТ-13
«Незалежна Україна (з 1991р.)»
1
20.
П-1-18
Портрети козацьких гетьманів
18
21.
ПВ-1-20
Портрети видатних діячів України
20
22.
ПП-1-11
Портрети видатних полководців
11
23.
Д-1
Класна дошка
1
24.
Ш-1-
Ш-11

Шафи для зберігання матеріалів

11
Навчально-методичне та інформаційне забезпечення
25.
ПП-1
Паспорт кабінету
1
26.
ПП-2
Положення про кабінет
1
27.
ПП-3
Обов’язки завідуючого кабінетом
1
28.
Н-1-
Ілюстративний матеріал та інші види наочності (додаток 1)
29.
Д-1-
Дидактичні матеріали з всесвітньої історії, історії України та правознавства (додатки 2, 3 і 4)
30.
І-1-
Тематичні папки з історії і правознавства (додаток7)
31.
Х-1-
Хрестоматійна література (додаток 5)
32.
МЛ-1-
Методична література (додаток 6)
33.
ЛН-1-
Навчальна література (додаток 8)
34.
ДЛ-1-
Довідкова література (додаток 9)
35.
ХЛ-1-
Художня література (додаток 10)
36.
КР-1-
Карти (додаток 11)
37.
ПЗ
Матеріали для позаурочної та позакласної роботи. Гурткова та факультативна робота: програми, плани
38.
СЦ
Сценарії, вечорів, конкурсів
39.
ОД
Матеріали для роботи з обдарованими дітьми (матеріали олімпіад, конкурсів, турнірів)
40.
НП
Навчальні програми з предмету
41.
АП
Авторські програми вчителів
42.
МР
Методичні рекомендації щодо вивчення предмету
43.
КО
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
44.
ДПА
Матеріали до державної підсумкової атестації з предметів та ЗНО
45.
ПР
План роботи кабінету на поточний навчальний рік
46.
ППр-1-
Періодична преса (додаток 12)
47.
Т-1-
Таблиці (додаток 13)






Ілюстративні матеріали та інші види наочності
Додаток №1
№ п/п
Код
Клас, тема
Зміст наочності







Дидактичні матеріали з всесвітньої історії
Додаток № 2

№ п/п
Код
Клас, тема
Зміст дидактичних матеріалів







Дидактичні матеріали з історії України
Додаток № 3
№ п/п
Код
Клас, тема
Зміст дидактичних матеріалів




Дидактичні матеріали з правознавства
Додаток № 4
№ п/п
Код
Клас, тема
Зміст дидактичних матеріалів







Хрестоматії
Додаток № 5
№ п/п
Код
Автор
Назва хрестоматії







Методична література
Додаток №6
№ п/п
Код
Автор
Назва книги




Тематичні папки з історії та правознавства
Додаток № 7
№ п/п
Код
Назва папки
Зміст папки








Навчальна література
Додаток № 8
№ п/п
Код
Автор
Назва книги








Довідкова література
Додаток №9
№ п/п
Код
Автор
Назва книги








Художня література
Додаток №10
№ п/п
Код
Автор
Назва книги








Карти
Додаток №11
№ п/п
Код
Період історії
Назва карти







Періодична преса
Додаток №12

№ п/п

Код

Назва
Рік, місяць, число, № видання
Кількість примірників











Таблиці
Додаток №13

№ п/п

Код

Навчальна тема

Зміст таблиці







Немає коментарів:

Дописати коментар