На допомогу учням


ШАБЛОН

Навчальний проект
(Назва)
Автор проекту
 Грицюк О.О., вчитель історії та правознавства
(діти)
Назва проекту

Ключове питання
Чи є сенс у боротьбі? (наприклад)


Тематичні питання
Як зміг державний діяч …?
Яким був державний діяч?
Внутрішня політика.
Зовнішня політика.
Героїчна боротьба державного діяча з ? загарбниками.

 Стислий опис

Проект обраний відповідно до діючої програми «Історія України» ? клас. Детально розглядатиметься і досліджуватиметься тема «». Оскільки тема проекту об’ємна , то найповніше можна її розкрити спираючись на знання учнів не лише з історії, а й з таких предметів, як українська мова, географія, інформатика. Крім з’ясування основних понять, учні повинні вдосконалити вміння аналізувати державного діяча як будівничого (назва країни) культури; формувати вміння самостійно конструювати свої знання, вміння орієнтуватися в інформаційному просторі; розвивати пізнавальні навички, критичне мислення; здобути комунікативні навички, тобто здатність працювати в різноманітних групах; навчитися здобувати знання самостійно, вміти застосовувати їх для розв’язання нових пізнавальних і практичних завдань; виховувати почуття патріотизму, гордості за історичне минуле нашої держави та формувати почуття відповідальності за майбутнє.

Навчальні предмети
Історія, українська мова, географія, інформатика

Класи

Державні освітні стандарти та навчальні програми
Програма для загальноовітніх закладів для ? кл. з історії України (академічний рівень, рівень стандарту)
Знання навчального матеріалу; території якоїсь держави за династії ?; території сусідніх держав, напрямки нападу ворогів. Характеристика діяльності державного діяча; особливості (назва народу) панування на українських землях. Визначення особливостей зовнішньої та внутрішньої політики ? правителів. Висловлення судження про діяльність державного діяча; особливості розвитку українського суспільства княжої доби. Знання років правління найвидатніших ?; ? нападу на землі України. Розуміння значення понять «», «», «», «», «».

Навчальні цілі та очікувані результати навчання
1. Поглибити знання учнів про .
2. З҆ясувати особливості його зовнішньої та внутрішньої політики.
3. Поринути у вирій героїчної боротьби ? проти ворогів держави.
3. Дізнатися більше про як про людину, особистість,
4. Удосконалювати вміння логічно висловлювати думки, і критично мислити.
5. Формувати громадську відповідальність через критичне осмислення історичних цінностей.
6. Закріпити навички самостійної роботи з різними джерелами.

Для створення навчального проекту учні класу об’єднуються в такі групи:
1 група – науковці – досліджуватимуть
2 група – політики - досліджуватимуть
3 група – дипломати
4 група – історики - …

Етапи реалізації проекту
1.     Організаційний (об҆єднання в групи, розподіл обов҆язків) – 3 дні.
2.     Підготовчий (робота з архівами, історичними документами, Інтернет-джерелами. Збір інформації. Виготовлення презентаційних матеріалів) – 10 днів.
3.     Підсумковий (представлення результатів за участю вчителів, учнів паралельних класів і т.д.) – 1 день
Результатом пошукової діяльності учнів будуть зразки учнівських робіт:
Учні 1групи представляють закінчену роботу у вигляді буклету...
Учні 2 групи готують презентацію ...
Учні з групи готують доповідь ...
Учні 4 групи випускають шкільну газету...

Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту
2 тижні

Вхідні знання та навички
 Узагальнювати історичні явища та події. Аналізувати внутрішньополітичну та зовнішньополітичну  ситуацію, вміти критично працювати з історичними джерелами, вміти дати власну оцінку діяльності державних та політичних діячів, висловлювати власну думку щодо подій та епохи, брати участь у дискусії. Мати навички роботи за ПК: створювати презентації, здійснювати пошук мережею Інтернет.

Матеріали та ресурси
Принтер, засоби для зв'язку з Інтернетом, проектор, сканер, комп'ютери.

Учнівські роботи
1.     Буклет «Боротьба Данила Галицького за батьківський престол».
2.     Презентацію «Внутрішня політика Данила Галицького».
3.     Доповідь «Зовнішня політика князя Данила Галицького».
4.     Шкільна газета «Видатний полководець».

Друковані матеріали
Підручники, хрестоматії, довідники тощо


Додаткове приладдя та витратні матеріали

Ресурси Інтернету

Оцінювання знань та вмінь учнів

 Завдання 1. Напишіть історичний портрет князя Святослава (6 балів).
Виконайте дане завдання за поданим нижче алгоритмом:

Як скласти історичний портрет?

1. Як відбувалося становлення особистості історичного діяча?
        1.1. Де і коли він народився?
        1.2. Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався?
        1.3. Як формувалися його погляди?
2. Особисті якості й риси характеру.
        2.1. Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?
        2.2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?
3. Діяльність історичного діяча.
        3.1. Схарактеризуйте основні справи його життя.
        3.2. Які успіхи й невдачі були в його справах?
        3.3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому?
        3.4. Хто був його друзями, а хто ворогами, і чому?
        3.5. Якими були наслідки його діяльності: а) для сучасників; б) для нащадків.
        3.6. За що людство пам'ятає цю людину?
4. Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?
        4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?
        4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте свою позицію.

Завдання 2. Прочитайте історичні джерела, та визначте про які події в них іде мова(Кожна правильна відповідь - 1 бал).

Історичні джерела

1) «Уже нам нікуди дітись, а волею і неволею [доведеться] стати насупроти. Тож не осоромимо землі Руської, а ляжемо кістьми тут, бо ж мертвий сорому не зазнає. Якщо ж побіжимо ми, — то сором нам. Тож не втечемо, а станемо кріпко, я я перед вами піду. Якщо моя голова ляже, — тоді [самі] подумайте про себе». І сказали вої: «Де голова твоя ляже, там і наші голови ми зложимо».
2) «Прийшов [князь] у Переяславець. І послав до греків послів, говорячи: «Хочу йти на вас»… І пішов до Царграда, розоряючи міста. І дали йому данину… І повернувся він у Переяславець…»
3) «Вважаю, що ти не забув про поразку батька твого..., який, порушивши клятвений договір, приплив до столиці нашої з величезним військом на 10 тисячах кораблів, а до Кіммерійського Боспору повернувся лише з десятком човнів, сам став передвісником своєї біди. Не згадую я вже про його жалюгідну долю...»
4) «…Рушив… (він) на Дунай на болгар, і в битві переміг… (він) болгар. І взяв він вісімдесят міст по Дунаю, і сів, князюючи, тут, у Переяславці, беручи данину з греків…»
5) «І хоча послали болгари вість цісареві, що йде русь на Царьград, вони прийшли і стали пустошити землю. І грабували вони по узбережжю Понту, багато ж і святих церков вони вогневі оддали, і майна немало взяли…»
6) «Хозари вийшли супроти нього з каганом, князем своїм. І зступилися війська битися, і сталася битва межи ними, і одолів він хозар і город їхній столицю Ітіль, і город Білу Вежу взяв. І ясів він переміг, і касогів, і прийшов до Києва».
7) «Якщо не укладемо мир і дізнаються, що нас мало, то прийдуть і обложать нас в місті. А Руська земля далеко, печеніги з нами воюють, і хто нам тоді допоможе? Укладемо ж мир, адже вони вже взяли на себе зобов’язання платити нам данину — цього з нас і вистачить. Якщо ж перестануть платити нам данину, то знову, зібравши безліч воїнів, підемо з Русі на Царгород».
 


Немає коментарів:

Дописати коментар